תוספי תזונה- לקחת לפני או אחרי האוכל?

איך לקחת תוספים

ההנחיות לגבי אופן נטילת התוספים, נועדו להבטיח תנאים אופטימליים לספיגת התוסף ולהשפעתו הרצויה.
אם הומלץ לכם על ידי איש מקצוע ליטול תוסף, כדאי לקבוע את הזמנים והמקומות הכי הגיוניים לכם, בהם הסיכוי הגבוה ביותר שתזכרו. למשל- תוסף שיש לקחת על קיבה ריקה ותוסף שיש לקחת לפני השינה כדאי להניח ליד מברשת השיניים, הגיוני לא?
קחו לכם את הזמן להתרגל, ואם שכחתם לקחת בזמן הנכון קחו בכל מקרה. זה אמנם לא יהיה בתנאים האופטימליים, אבל עדיף על לא לקחת בכלל.

ויטמינים
אחרי האוכל, למעט ויטמין D שנלקח עם האוכל
ויטמינים שהם נוגדי חימצון חזקים כמו ויטמין C, E מקפידים לא לקחת לפני השינה

מינרלים
רובם על קיבה ריקה
סידן- בערב עם האוכל
אבץ - בלילה רחוק מארוחה (קיבה ריקה)
ברזל- להרחיק נטילה ממוצרי חלב שמתחרים בו על ספיגה
מגנזיום- לפני השינה
סלניום- ליטול רחוק משעת השינה - נוגד חמצון חזק

חומצות שומן למשל אומגה 3, GLA (שמן נר הלילה), חומצה אלפא ליפואית
עם האוכל או אחריו

חומצות אמינו למשל טירוזין, L קרניטין, BCAA
על קיבה ריקה

לא לפני ארוחה המכילה יותר חלבון, על מנת למנוע תחרות על ספיגה

פרוביוטיקה
חצי שעה לפני ארוחה

במהלך נטילת אנטיביוטיקה- יש להרחיק 4 שעות מהאנטיביוטיקה

חשוב- לקחת תוספים רק בהתייעצות עם איש מקצוע, עדיפות לאיש מקצוע שאינו מתפרנס או מקבל בונוס על מכירת תוספים (יסלחו לי חברי).

איילת, אני מעוניין/ת להתייעץ לגבי נטילת תוספים