הגוג'י ברי - מזון על

הגוג'י ברי - מזון על

גרגירי גוג'י הם אולי הפרי המזין ביותר על פני כדור הארץ. טעמם מעולה והם מאוזנים היטב כמעט עבור כל סוגי הגוף, הדם והמטבוליזם. הם מהווים מקור מושלם לחלבון; הם מכילים 19 חומצות אמינו שונות (בדומה לאבקת דבורים) ואת כל שמונה חומצות האמינו החיוניות. גוג'י ברי עשוי להכיל 21 או יותר יסודות קורט (העיקריים בהם הם אבץ, ברזל, נחושת, סידן, גרמניום, סלניום וזרחן), כמו גם ויטמין 1B, 2B, 6B וויטמין E.גרגירי הגוג'י הם בין המזונות העשירים ביותר בנוגדי חמצון שקיימים בעולם. הם מכילים בדרך כלל פי שניים עד ארבעה יותר מתכולתם של נוגדי החמצון שנמצאים באוכמניות.


הוא משפיע על אריכות ימים, פועל כאנטי אייג'ינג, תורם לשיפור התפקוד המיני, מסייע בשיפור הראייה, מחזק את מערכת החיסון, מונע חמצון כולסטרול ובכך תומך בבריאות הלב וכלי הדם ושומר על בריאותם של האיברים החיוניים.
 

כמה מומלץ- הכמות היומית הסבירה של גרגירי גוג'י מיובשים היא 45-15 ג' (חופן). 

 

מה עושים איתו

  • מומלץ להשרות במים לפני אכילתו, לא חובה אבל בדרך כלל יותר נעים לאכול אותו לאחר שהוחזרו לו נוזלים. את מי ההשרייה מומלץ לשתות ואף להשתמש בהם כבסיס למרק או כמי בישול לתבשילים שונים.
  • אפשר להשתמש בפרי הגוג'י כחטיף או לערבב אותם במתכונים ושייקים, בדומה לפירות מיובשים אחרים. ניתן לערבב תותי גוג'י אורגניים עם שבבי קקאו ו/או מזונות על רבים אחרים, פירות מיובשים, אגוזים וזרעים, להכנת תערובות מזינות. 
  •  תוספת מעולה לתה.  מסלקים את הנופך המריר מעשבי מרפא, ומדגישים וממזגים את כל מרכיבי התה. תה גוג'י ברי קפוא הוא יתאים בחודשי הקיץ. שתיית תה כזה מאפשרת לגוף להשתמש ברב-סוכרים של הגוג'י ברי, משום שהם יוצאים מהגרגירים אל תוך המים הרותחים.

 

יש לאחסן גרגירי גוג'י מיובשים בשקית אטומה יבשה או במכל אטום ויבש. כשמשאירים אותם באוויר הפתוח הם סופגים הרבה מאוד לחות.