פירות יער- מזון על

פירות יער

בין הסוגים הבולטים של פירות היער נמצאים אוכמניות שחורות, חמוציות, דומדמניות, פטל אדום ופטל שחור, תות שדה, תות עץ ודובדבנים. לכל פירות היער תכונות משותפות:
 
  • כמויות גדולות של נוגדי חמצון בנפח יחסית קטן של הפרי, מה שעוזר בהגנה מפני מחלות לב וכלי הדם, שיפור הזיכרון, מניעת סרטן ומניעת הזדקנות מוקדמת.
  • אינדקס גליקמי של פירות היער נמוך ביחס לפירות אחרים עקב תכולה גבוהה של סיבים תזונתיים, מה שהופך אותם לפירות העדיפים על חולי סוכרת.
  • עשירים מאוד בויטמין C, ויטמין K, בטא קרוטן, אשלגן, מגנזיום, סידן וברזל.
  • מסייעים במניעת אנמיה ובחיזוק מערכת החיסון.
  • חמוציות ידועות ביכולתם למנוע דלקות חוזרות בדרכי השתן.