צריכת חלבון מהצומח

צריכת חלבון מהצומח

ניתן לנהל אורח חיים ללא מזונות מהחי או תוך הפחתה של מזונות אלו,  מבלי לסבול מחסרים תזונתיים, בתנאי שיודעים כיצד להגיע לצריכה המומלצת מהצומח.
אוכלוסיה אוכלת כל  צורכת בדרך כלל כמות גדולה מאוד של חלבון ושומן מהחי, צריכה כזו מהווה מקור ללא מעט מחלות.
הצריכה המומלצת לאוכלי בשר הינה- מנת דג/עוף/בשר 3 פעמים בשבוע וכן צמצום צריכת מוצרי החלב (סידן מגיע ממקורות נוספים כגון מי שתייה, ירקות,טחינה ועוד ראו צריכת סידן).
ישנן מספר דרכים לצרוך חלבון מהצומח:

שילוב קטניות עם דגן

 
דוגמאות לקטניות(עשירות גם בברזל) דוגמאות לדגן
חומוס אורז מלא לסוגיו
אפונה-בכל צורה פסטה/אטריות (שניהם מקמח מלא)
שעועית-בכל צורה וצבע קוואקר
עדשים-בכל צורה וצבע בורגול
פולי סויה גריסי פנינה
  קינואה (חלבון מלא, אין צורך לשלב עם קטניה)
חיטה
שיפון
ניתן לשלב כמרק, מג'אדרה, ירקות מוקפצים עם אטריות, ,ניתן להכין ממרח משעועית לבנה(מרקם דומה לחומוס), וכיד הדמיון הטובה...

מומלץ להנביט את הקטניות. על ההנבטה ראו הנבטת קטניות.

פטריות

הפטריות הן מקור מצוין לחלבון והן גם דלות מאוד בקלוריות, מזינות ומשביעות. 
כיום ניתן לקנות במרכולים מגוון רחב של פטריות טריות כגון שמפיניון, פורטבלה, שיטאקי. מומלץ לגוון את הסוגים, או לקנות בכל פעם סוג אחר או לקנות מעט מכל סוג ולשלב מס' סוגים במנה.

טופו,מיסו,סייטן

מקורות טובים לחלבון מהצומח.

אצות יבשות

עשירות בחלבון, אפשר לשלב אותן בכל מנה, לא רק לסושי- למשל לחתוך רצועות דקיקות של אצות נורי ולפזר מעל מנה של ירקות מוקפצים עם ירקות(זריז,קריספי ומעניין), במרק מיסו, סלט אצות וואקמה ומלפפונים , בישול של אצות היזיקי עם האורז ו/או הקטניות ועוד...


איילת, אני מעוניין/ת לשמוע על תהליך לשיפור התזונה שלי/ של משפחתי