שיבולת שועל- מזון על

שיבולת שועל

מוכרת במספר צורות - גרעינים שלמים, פתיתים גרוסים או שלמים, קמח או משקה שיבולת שועל. לדגן ידוע זה יש סגולות בריאותיות רבות שלא כולם מודעים להן:
  • תכולה גבוהה של חלבון יחסית לדגנים אחרים ותכולה גבוהה מאוד של סיבים מסיסים.
  • יכולת לאזן רמות סוכר ולסייע בהרזיה עקב אינדקס גליקמי נמוך (קשור רק לפתיתים שלמים ולא לקוואקר להכנה מהירה - אינסטנט).
  • מרגיעה את מערכת העצבים וטובה לעור כי מכילה כמויות גדולות של מגנזיום, ויטמינים מקבוצת B, סידן ואבץ.
  • מפחיתה רמות גבוהות של כולסטרול, בזכות סיב מסיס בשם בטא-גלוקן. מחקרים הראו שאכילת שיבולת שועל באופן קבוע יכולה להוריד רמות גבוהות של הכולסטרול הרע בשיעור 8% עד 20%!
  • מפחיתה סיכון למחלות לב וכלי הדם. שיבולת שועל מכילה יותר מ-20 סוגים שונים של פוליפנולים - חומרים נוגדי חמצון המונעים היווצרות טרשת עורקים ופועלים נגד תהליך הדלקתי שנוצר בדפנות העורקים עקב שכבת הפלאק הטרשתי. חשוב לציין שנוכחות של ויטמין C מסייע להגברת האפקט האנטי דלקתי, לכן מומלץ להוסיף לדייסת שיבולת השועל  פירות עשירים בוויטמין C - קווי, תותים, פירות יער.