שקדים- מזון על

שקדים

שקדים מכילים כמויות נכבדות של מינרלים (סידן, ברזל, מגנזיום, אבץ, אשלגן), ויטמינים (B1, B2, B3, חומצה פולית, ויטמין E) וחומצות שומן רב בלתי רוויות.

יתרונות בריאותיים של שקדים:

  • בריאות הלב וכלי הדם עקב תכולה של חומצות שומן בלתי רוויות הידועות ביכולת להוריד רמות גבוהות של כולסטרול.
  • הורדת יתר לחץ דם, כי שקדים עשירים במינרלים המסייעים בוויסות לחץ הדם - סידן, מגנזיום, אשלגן.
  • חיזוק עצמות ומניעת מחלת אוסטיאופורוזיס, עקב תכולת סידן ומגנזיום.
  • השפעה טובה על מערכת העצבים - הרגעה ושיפור מצב הרוח.

צורות אפשריות של צריכת השקדים:

  • שקדים טריים - עד 10 ביום..
  • חלב שקדים.
  • ממרח שקדיה- שקדים טחונים ללא תוספת של חומרים אחרים (נמכר בחנויות טבע ומחלקות). כמות מומלצת - 1-2 כפיות ביום.
  • קמח שקדים שאותו ניתן להוסיף במקום קמח במאפים שונים.