תפוח עץ- מזון על

תפוח עץ

נחשב למלך של הפירות בשל תכולה גבוהה של ויטמינים, מינרלים, פיטוכימיקלים והסיב המיוחד שיש בו - פקטין. תפוח אחד בינוני מכיל כ- 3.3 גרם סיבים המהווים יותר מ 10% מהצריכה היומית המומלצת של סיבים.

תפוח אחד ביום:

  • מסייע לתפקוד תקין של מערכת העצבים עקב תכולה טובה של ויטמינים מקבוצת B.
  • עוזר באיזון רמות לחץ הדם בגלל כמות גדולה של אשלגן (140 מ"ג בפרי בינוני).
  • מקטין סיכון למחלות סרטן, לב וכלי הדם הודות תכולה של נוגדי חמצון (ויטמין E, פלבנואידים, איזופנולים, קוורצטין).
  • נוגד חמצון מסוג קוורצטין מסייע במניעת כאבי ראש, מפחית תגובה אלרגית, מונע קטרקט, מחזק כלי הדם הקטנים ומחזק את מערכת החיסון.
  • נוכחות של כמות גדולה של פקטין בתפוחים מסייעת בהורדת רמות כולסטרול.
  • תפוח עץ טוב מנרמל מערכת עיכול ולכן יתאים גם במצבי עצירות וגם במצבי שלשול.
  • במחקר משנת 2006 בארה"ב הוכח שמיץ תפוחים פועל נגד מחלת האלצהיימר ומשפר רמות הזיכרון.